خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/29 - 09:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نظری مطرح کرد؛

ضرورت نقش آفرینی علمای جهان اسلام برای حل و فصل مسائل افغانستان

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی با مقامات ایرانی، گفت: افغانستان کشوری اسلامی بوده و علمای جهان اسلام می‌توانند به بازگشت کابل به ثبات قبل کمک شایانی کنند.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با دیدار و رایزنی نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان با مقامات کشورمان، گفت: امروزه همه کشورهای منطقه دریافته اند که رفع مسائل افغانستان در گرو ایجاد اجماع منطقه ای و بین المللی است.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی کشورهای اسلامی و همسایه می دانند اگر شعاع تنش ها گسترش یابد، آنها نیز دچار آسیب های فراوانی خواهند شد؛ نباید فراموش کرد که این موضوع همان دسیسه شوم آمریکایی ها است که با خروج از افغانستان شروع شده است.



وی ادامه داد: متاسفانه سیاستمداران کاخ سفید می خواهند افغانستان همچنان کانون تنش و بحران در منطقه باشد تا علاوه بر جلوگیری از رشد و پیشرفت این کشور و همچنین غارت منابع آن، زمینه حضور و تامین منافعشان در غرب آسیا و آسیای میانه را فراهم کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دولت های منطقه تاکید جدی بر مسئله مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریست دارند، افزود: متاسفانه این رویکرد در زمان حضور تروریست های آمریکایی در افغانستان اتخاذ شد و پس از آن شاهد رشد روزافزون کاشت و برداشت مواد مخدر در این کشور هستیم.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هرچند نباید فراموش کرد که افغانستان کشوری اسلامی بوده و علمای جهان اسلام نیز می توانند با تیکه بر ارزش های دینی به گفتگو با علما و افراد تاثیرگذار این کشور، بر بازگشت کابل به ثبات قبل کمک شایانی کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 366988
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار